Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Registrace spouštíme za dva týdny. Jak se můžete připravit?

19. 10. 2022

Staňte se součástí celosvětového dárcovského hnutí. Kampaně na štědré úterý se odehrávají téměř ve všech zemích světa. Pomáhat jde snadno, ukážeme vám, jak na to. Registrace na našem webu otevřeme v úterý 1. listopadu. Mezitím jsme pro vás připravili pár tipů, které potřebujete k naplánování úspěšné Giving Tuesday kampaně.

Giving Tuesday letos připadá na úterý 29. listopadu. Slaví se vždy první úterý po Dni díkuvzdání a jako protipól nákupnímu šílenství na Black Friday. Giving Tuesday vzniklo již před deseti lety v roce 2012 s jednoduchou myšlenkou: vytvořit den, který inspiruje lidi k tomu, aby konali dobro. Za poslední roky se tato myšlenka rozrostla v globální hnutí, které inspiruje stovky milionů lidí po celém světě k dárcovství, štědrosti a spolupráci. Rozhodli jste se zapojit do Giving Tuesday, ale nevíte, jak začít? Pomůžeme vám naplánovat vaše Giving Tuesday aktivity až do 29. listopadu 2022, kdy bude Giving Tuesday vrcholit. 

Registrace na našem webu otevřeme v úterý 1. listopadu. Přinášíme vám pár praktických tipů, jak se můžete připravit. Začneme s velmi častou otázkou, kterou v této době příprav často slýcháme:

Proč bychom jako organizace nebo jako firma měli na webu výzvu registrovat?

Registrace vaší aktivity nám především umožní měřit celkový výsledek kampaně. Zároveň vaši výzvu uvidí na našem webu nespočet organizací a jedinců, kteří chtějí přispět na dobrou věc. Prostřednictvím dárcovského tlačítka a webových odkazů se každý dostane přímo na dárcovskou stránku, váš web či sociální sítě, čímž se zvýší vizibilita i vaší organizace jako takové. Vybrané aktivity a výzvy mimo jiné sdílíme na sociální sítích, kde jsou k vidění široké veřejnosti.

Dnes zbývá 40 dnů do oslav Giving Tuesday a nyní je ideální čas na to, kdy si můžete vše připravit. Zapište si do diářů
úterý 1. listopadu 2022, kdy Giving Tuesday Česko pořádá online akci pro neziskovky, které se chtějí zapojit. V případě zájmu se na akci registrujte na tomto odkazu.

Nyní si stanovte cíl vaší kampaně a cílovou skupinu. Vytvořte si předběžný plán podzimních aktivit. Kdy kampaň odstartujete? Kdy pošlete newsletter vašim dárcům? Jak obrandujete vaše sociální sítě? Sepište si všechno na papír a do kalendáře, abyste získali jasnou představu o tom, jak bude vaše kampaň vypadat.

Stáhněte si grafické materiály ke Giving Tuesday (loga, ilustrace, gify, vizuály na sociální sítě, vzor tiskové zprávy). Stejně jako hashtag #GivingTuesdayCZ, sociální sítě jsou klíčovou součástí komunikace Giving Tuesday. Jsou také jedním z nejlepších způsobů, jak zapojit své dárce a komunitu a sdílet poslání a hodnoty vaší organizace. Svou Giving Tuesday aktivitu komunikujte na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ a označte @GivingTuesdayCZ, příspěvky rádi podpoříme dalším šířením.

Pokud stále váháte, zda se do Giving Tuesday letos zapojíte, těchto 5 důvodů vás zaručeně přesvědčí:

1. Zmobilizujte lidi kolem vás

Iniciativa Giving Tuesday vám umožní aktivně zapojit vaše podporovatele i získat nové dárce.

2. Máte šanci získat pomoc

Oslovte veřejnost i firmy a požádejte o pomoc v oblasti, se kterou dlouhodobě bojujete.

3. Stanete se součástí globálního hnutí

Zapojte se do celosvětové kampaně. Staňte se součástí globálního hnutí, které tvoří stovky milionů lidí po celém světě. 

4. Díky kampani se o vás dozví více lidí

Giving Tuesday skvěle funguje na sociálních sítích. Zájem o dobré příběhy však mají i média. Pomáhejte nám dělat svět lepší!

5. Funguje to

Myšlenka, kterou Giving Tuesday nabízí, je lidem velmi blízká. Dobré skutky potěší každého. Dobročinnost v lidech navíc aktivuje hormon štěstí. 

Máte otázky k vaší výzvě? Nejste si jistí, jak vaši kampaň připravit či odkomunikovat? V případě dotazů ohledně zapojení se do Giving Tuesday pište Karolíně na e-mail: tesarek@a-csr.cz.