Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Registrace k dobrým skutkům začínají!

1. 11. 2022

Solidarita a ochota pomoci jeden druhému je teď potřeba více než kdy dřív. Možností, jak to udělat, je spousta, a stále zůstává prostor na kreativitu a originalitu… A i proto je tu už tradiční Giving Tuesday. Za necelý měsíc se po celém světě opět spojí stovky milionů lidí a v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků budou konat dobro. Letos tento den připadá na 29. listopadu. A dnes, první listopadové úterý, spouští Asociace společenské odpovědnosti registraci dobročinných aktivit na webu Giving Tuesday.

„Kreativní, osobní a především plné laskavosti. To jsou projekty, které se každý rok registrují a oslovují tak širokou veřejnost, aby se k nim přidala a dobro konala spolu s nimi. Díky sdružení na jedné platformě si lidé mohou vybírat to, co je jim nejbližší,” říká Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku zasadila první semínko kolektivního dobra právě v podobě Giving Tuesday.

Každý může přiložit ruku k dílu

Do Giving Tuesday se může jednoduše zapojit kdokoliv. Možností, jak svou pomoc pojmout, je nespočet – darování peněz, času, dobrovolničení, ale i odborných znalostí. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na www.givingtuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění také ukázky úspěšných aktivit z předešlých let a další tipy. 

Třeba Domov sv. Josefa představil v minulém roce Domovenku – jedna hodina s odborníkem pro pacienta s roztroušenou sklerózou, naděje na lepší a samostatnější život. Advokátní kancelář PEYTON legal zase uspořádala v roce 2021 charitativní sbírku oblečení pro Azylový dům sv. Terezie v Karlíně. Celkem se podařilo společnými silami shromáždit téměř 100 tašek a pytlů s až 3 000 kusy oblečení, které pomůže zahřát nejednoho člověka v nouzi. A se zimou bojovala a stále bojuje i Nocleženka Armády spásy, díky které stráví člověk bez domova jednu noc v teple noclehárny.

Jako už tradičně se zapojí i společnost ČEPS, která svoji výzvu Štědré dny ČEPS spustila mezi prvními. Tři organizace přihlášené do Giving Tuesday mohou získat finanční dar ve výši 150 000 Kč pro každou z nich.

Velkou inspirací ale může být také společnost Lidl se svou sbírkou Srdce dětem pořádanou už podvanácté vždy před Vánoci na pomoc rodinám s vážně nemocnými dětmi nebo vydavatelství Albatros a zaměstnanecké granty pro společensky prospěšné projekty.

Globální hnutí Giving Tuesday se slaví ve více než 80 zemích. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků. Přidáte se i vy s vlastním dobrým skutkem?

Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a Lidl Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.givingtuesday.cz či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.