Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Ohlédnutí za Giving Tuesday 2021. Padaly dárcovské rekordy!

1. 8. 2022

Oslavy světového dne štědrosti a dobrých skutků v minulém roce připadly na úterý 30. listopadu. Tento den se slaví už od roku 2012 vždy první úterý po Dni díkůvzdání a jako protipól nákupnímu šílenství na Black Friday. V minulém roce se stovky milionů lidí z celého světa spojily a konaly v tento den dobro.

V Česku Giving Tuesday od roku 2016 zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. Během šesti let už Češi v rámci Giving Tuesday darovali více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků. V minulém roce se v Česku díky 224 zaregistrovaným výzvám podařilo na dobročinné projekty v rámci kampaně vybrat více než 95 milionů korun, což představuje dosavadní rekord.

„Lidé po celém světě přijali myšlenku Giving Tuesday za svou a každý rok ohromují svou kreativitou, nadšením, dobrými skutky a akty štědrosti. Tato myšlenka překonala hranice a stalo se z ní celoroční globální hnutí, které se slaví už ve více než 80 zemích. Jsem hrdá na to, že jsme se s Asociací společenské odpovědnosti už šestým rokem připojili také v Česku. Každý rok nás mile překvapí, kolik lidí se k oslavám štědrosti u nás zapojuje,“ říká Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Na počest všech dobrých skutků nejen napříč Českem se v úterý 30. listopadu po setmění rozsvítily i některé pražské památky. Kromě tradičního nasvícení Petřínské rozhledny spatřili Pražané od 17.00 hodin ještě obří srdce na budově Národního divadla, které samo o sobě reprezentuje jednu z největších sbírek v historii českého národa. „Symbolicky jsme tak oslavili českou tradici mecenášství a zrod české filantropie, která stála za výstavbou a později i obnovou Národního divadla po rozsáhlém požáru a byla financována prostřednictvím veřejné sbírky“, dodává Lucie Mádlová.

O nasvícení Národního divadla se postará kreativní studio VISUALOVE. „Dává nám velký smysl podpořit akci Giving Tuesday a navázat na naši dlouhodobou spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti. Nasvítit Národní divadlo, jednu z nejvýznamnějších budov naší země, je pro nás velká čest, při které můžeme zužitkovat naše schopnosti v práci se světlem. Doufáme, že právě světlo a symbol srdce zažehne v lidech zájem pomáhat druhým,“ říká za VISUALOVE Jan Machát.

Partnery loňského ročníku Giving Tuesday byla společnost Albatros Media, ČEPS, Google, LIDL Česká republika a Skupina ČEZ. Partnerem pro výzkum trhu a veřejného mínění byla výzkumná agentura Ipsos a mezinárodní organizace Social Impact Alliance.