Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Naše tipy: Jak na komunikaci Giving Tuesday na sociálních sítích?

31. 10. 2023

Sociální sítě jsou klíčovou součástí komunikace štědrého úterý. Jsou také jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit a zapojit komunitu. Přečtěte si naše tipy, které vám během listopadu komunikaci ulehčí.

Rádi pomůžeme šířit povědomí o vaší kampani na sociálních sítích Giving Tuesday Česko a Asociace společenské odpovědnosti. Vše, co musíte udělat, je označit váš veřejný příspěvek hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday, abychom jej mohli vyhledat a sdílet. Také nás ve svých příspěvcích přímo označte pomocí @givingtuesdaycz. Najdete nás na Facebooku, Instagramu a na Twitteru. Sledujte nás, abyste nepřišli o novinky či příspěvky, které můžete rovněž použít pro vaši kampaň.

Buďte aktivní na sociálních sítích 

Aktivujte své příznivce na sociálních sítích a požádejte je, aby sdíleli příběhy o tom, proč podporují vaši organizaci.
Buďte kreativní. Můžete si k oficiálním hashtagům #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday vytvořit vlastní variantu hashtagu. V minulých letech vzniklo #GivingZooDay, #GivingMobile, #GivingTreesDay, #GivingShoesDay, #GivingBooksDay a další. 

Sdílejte fotky z minulých kampaní nebo dobrých skutků. Inspirujte ostatní k tomu, aby také dělali dobré skutky. Vytvořte  si Giving Tuesday video se svou rodinou, komunitou nebo zaměstnanci. Sdílejte je na na sociálních sítích a přidejte hashtag #GivingTuesdayCZ.

Mluvte o štědrosti a dobrých skutcích za pomocí hashtagů #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday.

Tipy pro jednotlivé sociální sítě

Facebook:

  • Osobní přístup je klíčový: jen osobní příběh může přesvědčit ostatní, aby podpořili druhé.
  • Udržujte fanoušky motivované: pravidelně zveřejňujte pokroky, sdílejte své plány, info ze zákulisí i malé úspěchy.
  • Dejte důraz na vizuální stránku: postujte grafiky v jednotném brandu a fotografie, které nejlépe přiblíží sociální problém dárcům.

Instagram: 

  • Používejte hashtagy: díky hashtagu #GivingTuesdayCZ váš příspěvek lehce najdeme a můžeme ho sdílet u nás v Instastories.
  • Buďte konzistentní: profil by měl být jednotný nejen tématicky, tónem a stylem komunikace, ale i vizuálně.
  • Foto, video nebo casousel a galerie více fotek: poslední studie ukazuje, že nejlepší engagement dosahují galerie fotografií.

Twitter / X:

  • Aktualizovaný profil je základ: mějte aktuální profilovku, bio, odkaz na správný web nebo linktree.
  • Ideální tón tweetu: tweetujte tak, jak normálně mluvíte. Dárcovství může být složité téma, komunikujte to co nejvíce jednoduše.
  • Správná Délka tweetu: méně je více. Text o délce méně než 100 znaků má větší šanci na úspěch.

LinkedIn: 

  • Využijte potenciál vašich propojení: celkem 53 % uživatelů LinkedIn jsou lidé, kteří již darovali a 60 % se zajímá o dobrovolnictví.
  • Pravidelná a živá komunikace: komentujte příspěvky jako organizace, používejte relevantní hashtagy a tagujte ostatní organizace.
  • Podpora od zaměstnanců: vyzvěte kolegy, ať aktivně sdílí aktuální kampaně na svých profilech.

Tik Tok:

  • Formát na výšku: pokud máte video na šířku, je téměř zbytečné jej na Tik Tok nahrávat.
  • Využijte aktuálních trendů: zkuste využít ve svůj prospěch aktuální trendový obsah nebo meme, které zrovna frčí.
  • Začátek videa musí "chytnout": Nejchytlavější část videa musí být hned v prvních 3 sekundách. Video musí mít velmi rychlé tempo, ať si chceme pustit opakovaně.

Nemáte inspiraci na copy? Přečtěte si ukázkové textace pro sociální sítě:

  • Zapište si do diáře: #GivingTuesdayCZ připadá na 28. listopadu 2023! Je nám ctí být součástí tohoto světového dne štědrosti a dobrých skutků.
  • Těšíme se na další ročník světového dne štědrosti a dobrých skutků @GivingTuesdayCZ, který letos připadá na úterý 28. listopadu 2023. A máme velké plány. Jaké dobré skutky plánujete letos na #GivingTuesdayCZ udělat vy? Více zveřejníme již brzy…
  • Štědré úterý oslaví celý svět v úterý 28. listopadu 2023. Přidejte se k nám na #GivingTuesdayCZ a pojďme společně změnit svět k lepšímu (VLOŽTE CÍL VAŠI KAMPANĚ A ODKAZ NA WEB ČI DÁRCOVSKOU PLATFORMU).
  • #GivingTuesday je pro lidi z celého světa jedinečnou příležitostí stát při sobě a navzájem se podpořit. Připojte se 28. listopadu 2023 ke globálnímu dárcovskému hnutí #GivingTuesdayCZ a podpořte (VLOŽTE INFO O VAŠÍ KAMPANI).
  • Pojďme v úterý 28. listopadu 2023 vytvořit vlnu štědrosti! Sdílejte, jak darujete a konáte dobré skutky. Každý projev štědrosti se počítá.
  • Během dnešního dne budeme sdílet, jak (@xyxyxy) spolupracuje s naší organizací a ukážeme vám cesty, jak i vy můžete pomoci. (VLOŽTE ODKAZ NA WEB). #GivingTuesdayCZ #GivingTuesday
  • Každý může na #GivingTuesdayCZ nějak pomoci. Připojte se v úterý 28. listopadu 2023 tím, že darujete svůj čas, dovednosti, věci či peníze na podporu (VLOŽIT VAŠI KAMPAŇ).
  • Štědrost není jen o darování peněz, ale o vykonání jakéhokoliv skutku, který někomu pomůže. Dnes na #GivingTuesdayCZ budeme sdílet různé cesty, jak můžete i vy pomoci a podpořit (VLOŽTE VAŠI ORGANIZACI/KAMPAŇ).

Kde na sítích Giving Tuesday najdete?

  • Lajkněte nás na Facebooku a použijte hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday a označte oficiální profil @givingtuesdaycz.
  • Sledujte nás na Twitteru a použijte hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday a označte oficiální profil @GivingTuesdayCZ.
  • Jsme také na Instagramu, použijte hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday a označte oficiální profil @givingtuesdaycz, můžeme vás přesdílet v Instastories.

Využijte také náš komunikační manuál, je to taková kuchařka, ve které najdete harmonogram týden po týdnu až do 28. listopadu, kdy budou oslavy vrcholit.