Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Jak se mohou do štědrého úterý zapojovat neziskové organizace?

14. 11. 2022

Giving Tuesday představuje příležitost pro všechny lidi na světě k vyjádření štědrosti. Nejedná se pouze o jeden den v roce, ale o globální společenské hnutí, které má za cíl podnítit každodenní štědrost za účelem budování lepšího a spravedlivějšího světa. Letošní oslavy připadají na 29. listopadu a celý svět se v tento den spojí, aby mohli všichni lidé společně pomáhat druhým různými způsoby, například projevem laskavosti nebo darováním svého času, zkušeností či financí.

Neziskové organizace mohou využít sílu Giving Tuesday k šíření svých příběhů, zapojení stálých příznivců a podporovatelů a k posílení povědomí o své organizaci – tyto aktivity jsou mnohem silnější než pouhé shromažďování dárců. V této době nejistoty, napětí, a dokonce i zoufalství, nám dává naději to, že se současný stav může stát impulsem pro inovace, jaké jsme doposud nezažili. Díky pandemii jsme pochopili, že v momentě mimořádného ohrožení byla naše touha sdílet informace, myšlenky a také vzájemně spolupracovat silnější než kdykoli předtím. Po celém světě spojujeme naše síly a spoléháme jeden na druhého – to je důkaz štědrosti, díky které věříme, že dosáhneme lepšího a spravedlivějšího světa, o který všichni tak usilujeme. Nabídneme vám několik tipů a základních organizačních postupů, které můžete využít k zviditelnění vaší letošní výzvy v rámci štědrého úterý.

Giving Tuesday je jedním z mála dnů v roce, kdy jsou to právě lidé, kdo aktivně hledají organizace, které by podpořili, a ne naopak. Dne 29. listopadu 2022 bude celý svět přemýšlet a diskutovat o tom, jak může každý z nás přispět k lepší společnosti. Ať už jste nezisková organizace, komunitní spolek, sdružení dobrovolníků nebo jakýkoli jiný typ společensky prospěšné organizace, máte úžasnou příležitost mít významnou roli v těchto debatách. Záleží jen na vás, jak svou Giving Tuesday výzvu pojmete

Zatímco mnoho organizací shromažďuje finanční prostředky, existuje i mnoho dalších způsobů, jak se zapojit. Zde je několik nápadů:

  • Uspořádejte zaměstnaneckou potravinovou sbírku.
  • Požádejte experty o pomoc s vyřešením urgentních problémů vaší organizace.
  • Uspořádejte událost (může být i online), aby se lidé mohli dozvědět více o vašem poslání.
  • Využijte tento den k získání nových dobrovolníků.
  • Věnujte oslavu Giving Tuesday jako poděkování všem svým příznivcům.
  • Získejte finanční prostředky pro svou nebo jinou organizaci.
  • Najděte způsoby, jak spolupracovat s ostatními. K vytvoření spravedlivého a štědrého světa, o který usilujeme, bude zapotřebí spolupráce nás všech.
  • Uspořádejte 24 hodin vděčnosti na sociálních sítích. Zveřejněte příspěvky o všem, za co je vaše organizace vděčná.

Připravte své sociální sítě na Giving Tuesday díky těmto nápadům:

  • Aktualizujte své stránky na sociálních sítích pomocí log a grafických prvků #GivingTuesdayCZ a staňte se ambasadorem tohoto hnutí. Soubory s logem i grafiky si můžete stáhnout na našich stránkách.
  • Sdílejte, že se účastníte Giving Tuesday a zvyšte očekávání pomocí odpočítávání do 29. listopadu! Nezapomeňte uvést odkaz na pozvánku v kalendáři.
  • Použijte hashtagy #GivingTuesday a #GivingTuesdayCZ – zesílí to váš dosah tím, že rozšíří vaše běžné publikum a zároveň povzbudí nové příznivce, aby se zapojili do činnosti vaší neziskové organizace.
  • Ujistěte se, že vaše stránky na sociálních sítích ukazují vaši organizaci v tom nejlepším světle. Na vaše profilové stránky se bude dívat spousta nových lidí – mohou snadno porozumět vašemu poslání během prvních několika sekund prohlížení? Ujistěte se, že v příštích několika týdnech budete často zveřejňovat příspěvky o své organizaci a jejím dopadu.
  • Založte skupiny. Nyní je skvělá příležitost pro založení virtuální skupiny, která bude budovat vaši komunitu – lidé touží po pocitu sounáležitosti. Zvažte vytvoření skupiny na WhatsAppu pro vaše věrné dárce, skupinu na Facebooku nebo seznam blízkých přátel na Instagramu, kteří mohou váš obsah sdílet na svých vlastních účtech.
  • Začněte plánovat, jak se budete chtít 29. listopadu prezentovat. Připravte sérii živých přenosů na Facebooku nebo Instagramu v průběhu Giving Tuesday a představte své poslání.
  • Neváhejte experimentovat. Zkuste něco, co je mimo vaši komfortní zónu, nebo vyzkoušejte nový nástroj pro zapojení vašich příznivců, jako je například TikTok.