Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Zbývá týden do Giving Tuesday! Projděte si klíčové informace o globálním hnutí dobra

22. 11. 2022

Do oslav štědrého úterý zbývá pouhý týden. Giving Tuesday představuje příležitost pro všechny lidi na světě k vyjádření štědrosti. Nejedná se pouze o jeden den v roce, ale o globální společenské hnutí, které má za cíl podnítit každodenní štědrost za účelem budování lepšího a spravedlivějšího světa.

Máte už na webu zaregistrovanou výzvu? Přečtěte si, jak můžete o Giving Tuesday komunikovat na vašich kanálech.

  • Jedná se o celosvětové hnutí štědrosti, které podněcuje samotné lidi i organizace ke společné přeměně světa k lepšímu.
  • Ačkoli se Giving Tuesday koná díky kampani #GivingEveryTuesday každé úterý po celý rok, vyvrcholení oslav štědrosti letos proběhne v úterý 29. listopadu 2022.
  • Štědré úterý vzniklo v roce 2012 s prostou vidinou toho, že se má jednat o den, který povzbudí ke konání dobra. Za posledních 10 let se tato myšlenka rozrostla v celoroční světové hnutí, které inspiruje stovky milionů lidí k dárcovství, vzájemné pomoci a oslavě štědrosti.
  • Během Giving Tuesday mohou lidé projevit štědrost různými způsoby – ať už jde o pomoc sousedům, podporu nějaké organizace, předávání svých znalostí nebo přispívání na dobročinné účely. Každý má co dát a každý projev štědrosti se počítá.
  • V aktuální složité době je právě štědrost tím, co spojuje lidi všech ras, vyznání i politických názorů a představuje základní hodnotu, podle které se můžeme všichni řídit. Díky štědrosti objevujeme možnosti, jak pozitivně měnit životy druhých.
  • Giving Tuesday klade důraz na vytváření příležitostí, jak přispět organizacím a komunitám takovými způsoby, které umožňují navázat hlubší spojení s druhými.
  • Každý z nás může alespoň něco darovat a díky telefonům, sociálním sítím a online dárcovství existuje neomezené množství způsobů, jak využít svou štědrost k podpoře druhých.

Připravte své sociální sítě na Giving Tuesday díky těmto nápadům:

  • Aktualizujte své stránky na sociálních sítích pomocí log a grafických prvků #GivingTuesdayCZ a staňte se ambasadorem tohoto hnutí. Soubory s logem i grafiky si můžete stáhnout na našich stránkách.
  • Sdílejte, že se účastníte Giving Tuesday a zvyšte očekávání pomocí odpočítávání do 29. listopadu! Nezapomeňte uvést odkaz na pozvánku v kalendáři.
  • Použijte hashtagy #GivingTuesday a #GivingTuesdayCZ – zesílí to váš dosah tím, že rozšíří vaše běžné publikum a zároveň povzbudí nové příznivce, aby se zapojili do činnosti vaší neziskové organizace.
  • Ujistěte se, že vaše stránky na sociálních sítích ukazují vaši organizaci v tom nejlepším světle. Na vaše profilové stránky se bude dívat spousta nových lidí – mohou snadno porozumět vašemu poslání během prvních několika sekund prohlížení? Ujistěte se, že v příštích několika týdnech budete často zveřejňovat příspěvky o své organizaci a jejím dopadu.
  • Založte skupiny. Nyní je skvělá příležitost pro založení virtuální skupiny, která bude budovat vaši komunitu – lidé touží po pocitu sounáležitosti. Zvažte vytvoření skupiny na WhatsAppu pro vaše věrné dárce, skupinu na Facebooku nebo seznam blízkých přátel na Instagramu, kteří mohou váš obsah sdílet na svých vlastních účtech.
  • Začněte plánovat, jak se budete chtít 29. listopadu prezentovat. Připravte sérii živých přenosů na Facebooku nebo Instagramu v průběhu Giving Tuesday a představte své poslání.
  • Neváhejte experimentovat. Zkuste něco, co je mimo vaši komfortní zónu, nebo vyzkoušejte nový nástroj pro zapojení vašich příznivců, jako je například TikTok.