
Štědré příběhy: Giving Tuesday 2024 v Albatros Media
25. 2. 2025
Rádi se s vámi podělíme o první inspirativní příklad z praxe Giving Tuesday od našeho dlouholetého partnera, který nás provází od samotných začátků tohoto celosvětového svátku dobročinnosti. Přečtěte si, jak v Albatros Media oslavili Štědré úterý v loňském roce.
Všechny ročníky Giving Tuesday v Albatros Media spojuje podpora zapojení zaměstnanců do dobročinných aktivit, prostor pro vyjádření zaměstnanců, kam podporu směřovat a samozřejmě darování spousty knih, protože kniha potěší opravdu každého. V neposlední řadě je tu snaha pomoci tam, kde je opravdu potřeba.
Během účasti na všech ročnících Giving Tuesday nakladatelství Albatros Media úzce spolupracuje s Nadací Albatros, která má bohaté know-how v oblasti neziskového sektoru v Česku. Svou činností dlouhodobě a systematicky směřuje k pomoci sociálně znevýhodněným rodinám a dětem ve vzdělávání. Od roku 2016 se aktivně pohybuje v prostředí neziskových organizací, což jí umožňuje detailně rozumět jejich fungování a zaměřit podporu tam, kde může mít největší dopad. Nejinak tomu bylo i v letošním ročníku Giving Tuesday.
Právě snaha o efektivní a smysluplnou pomoc byla hlavním důvodem, proč byl tým nakladatelství a nadace v úzkém kontaktu a téměř denně společně definoval, plánoval a realizoval jednotlivé kroky projektu. Celý proces vyžadoval intenzivní spolupráci, promyšlenou strategii a pečlivou koordinaci.
Zároveň je třeba zdůraznit, že Albatros Media si zakládá na úzké spolupráci se svou nadací, což představuje významnou výhodu při realizaci projektů přesahujících hranice komerčního i neziskového sektoru a umožňuje naplňovat celospolečenskou odpovědnost. Více o Nadaci Albatros najdete zde.
Letošní ročník ve znamení malých hrdinů
V letošním roce se lidé z Albatros Media rozhodli rozšířit a prohloubit stávající spolupráce, které spojuje téma pomoci dětem, a zaměřili se na podporu malých hrdinů.
A jaké byly výsledky?
- Rozdáno přes 10 000 knih jako knižní dar v hodnotě 300 000 korun.
- Vybráno sto tisíc korun z aukce na podporu neziskových organizací.
- Tisíce příběhů radosti a naděje, které otevírají možnosti a boří tabu.
- Stovky knih, hraček a výtvarných potřeb pro děti díky sbírce zaměstnanců.
- Celkem 138 zapojených zaměstnanců do hlasování o podpořených organizacích.
- Desítky dobrovolnických aktivit rozložených do listopadu a prosince.
- Balení dárků, sbírka hraček, otevření dětského centra, nadílka a další.
- Pět neziskových organizací podpořených knižními dárky nebo dobrými skutky.
- Tři primárně podpořené organizace: Fakultní Thomayerova nemocnice, Mezinárodní vězeňské společenství, z.s., Dům pro Julii
- Jedna soutěž s Pointa Publishing o kreativní workshop psaní.
- První dobročinná knižní aukce Albatros Media, jejíž finanční výtěžek podpoří ohrožené děti.
- A především nepočítaně rozzářených obličejů dětí, které jsou našimi největšími hrdiny.
Podpořené organizace:
- MVS – Mezinárodní vězeňské společenství a.s. - Vytváří bezpečné prostředí pro děti vězňů a obětí trestného činu. V roce 2025 otevřeli Centrum pro děti na Praze 1.
- Léčivka – Fond na podporu Centra podpůrné péče a dobrovolnického centra Thomayerovy nemocnice. Napomáhají pacientům snáz prožít období hospitalizace.
- Dům pro Jůlii - Dětský hospic v Brně, který se stará o děti a jejich rodiny.
- Nadace rodiny Vlčkových - Dlouhodobě zlepšuje zdravotnictví v ČR v oblasti paliativní péče.
- Nadační fond Pavla Novotného - Pomáhá onkologicky nemocným pacientům a jejich rodinám zvládat jejich nelehký boj s rakovinou.

Jak probíhal Giving Tuesday v Albatros Media v roce 2024?
Dobrohubky - Interní newsletter plný dobročinnosti
V Albatros Media vychází pravidelný zaměstnanecký newsletter s názvem Jednohubky. Společně k němu na podzim vycházejí vždy v úterý Dobrohubky, které mají za cíl informovat zaměstnance o svátku Giving Tuesday. Od října byli zaměstnanci pravidelně informováni a vyzýváni k účasti na aktivitách Giving Tuesday. V letošním běhu vyšlo celkem 9 newsletterů Dobrohubek, plných užitečných informací.
Hlasování zaměstnanců o podpořených organizacích
Všichni zaměstnanci Albatros Media měli možnost nominovat prostřednictvím snadného vyplnění formuláře organizaci, kterou mají zájem podpořit. Nominace probíhala v říjnu, kdy měl možnost kdokoliv zaslat informace o své dobročinné aktivitě ve spolku, podpořit jemu blízkou organizaci nebo dětský domov. Cílem bylo vybrat od zaměstnanců seznam, který se nesl v tématu: Pomoc malým hrdinům. Do hlasování se zapojila více než třetina celkového počtu zaměstnanců - 138 lidí vyjádřilo svůj zájem a shodlo se, kam půjdou jak finanční, tak knižní prostředky pomoci.
Aktivity zaměstnanců Albatros media
HR specialistky Terka a Eliška se s námi podělily s myšlenkou aktivit pro zaměstnance:
“Jedním z hlavních cílů letošního roku bylo aktivně zapojit zaměstnance do konkrétních dobročinných aktivit – přijít, pomoci, přiložit ruku k dílu a projevit zájem o pomoc na konkrétních místech. V kancelářích se začaly objevovat obrovské koše na dárky pro děti, výzvy k odpoledním dobročinným aktivitám. Koše se začaly postupně plnit pastelkami, omalovánkami, plyšáky a dalšími hračkami. Následně jako laviny dobra začaly přinášet samy redakce dárky v podobě knížek pro děti a dospívající anebo třeba puzzle, které nadchly děti i rodiče. Restorio je online antikvariát sídlící v Chebu, jehož zaměstnanci uspořádali velkou obdarovávací akci pro mateřské školky v pohraničí, kam přinesli mnoho dárků a radosti. V Thomayerově nemocnici nejprve dobrovolníci AM pomáhali s přípravou keramiky k prodeji na jarním bazárku, který nás bude také čekat. Následně jsme předali prostřednictvím andělské nadílky radost na dětském oddělení, a to jak dětem, tak sestřičkám. Sbírka dopadla krásně a završilo jí balení dárků ve spojení s Mezinárodním vězeňským společenstvím pro Andělský strom – obdarování dětí vězňů, kteří často prožívají velmi smutné Vánoce. Balení dárků probíhalo jak v Brně, tak Praze. Kdo se také zapojil do Giving Tuesday je Pointa – uspořádala autorskou soutěž pro veřejnost, kde vítězi získali zdarma kurz Psaní od Tomáše Velčovského. Dobročinnost v AM, ale nekončí Giving Tuesday, po celý rok se zaměstnanci zapojují do aktivit, ve spolupráci s partnerskými organizacemi a cílem AM je vytvářet dlouhodobě udržitelné aktivity pro zaměstnance. Dokážeme si představit, že v dalším ročníku opět navážeme na to, co zafungovalo letos a rozšíříme aktivity o další DOBRO-překvapení.”
Web a DOBROKALENDÁŘ Albatros Media
Po celý listopad mohli zaměstnanci i široká veřejnost odkrývat políčka v Dobrokalendáři na webu Givingbooksweek.cz, který má za cíl informovat o činnosti zaměstnance i širokou veřejnost. Na webu mohli návštěvníci odkývat políčka, které obsahovaly doporučení a informace o neziskových organizacích a spolcích, věnující se tématu pomoci dětem. V kalendáři ale našli i audioknihy a e-knihy zdarma, které poskytly Palmknihy.cz - člen skupiny Albatros Media. Dobrokalendář mimo knihy zdarma a tipy na dobročinnost přinášel také doporučení na sebepéči v náročném podzimním období. Návštěvnost webu se během měřeného období pohybovala kolem 10 000 unikátních návštěv a celkové stažení knih přesáhlo číslici 150, což odpovídá stažením v hodnotě 50 000 Kč. Knihy zdarma si mohl stahovat kdokoliv a obsahovaly především dětské tituly.
Motto: Příběhy radosti a naděje pro malé hrdiny zde bylo naplněno.

Koučink a terapie pro MVS
Díky Albatros Media mají nyní pracovníci i dobrovolníci MVS k dispozici obrovskou databázi workshopů a rozvojových aktivit pro své využití. AM poskytl MVS přístup do platformy Soulmio, která poskytuje přístup k terapiím a koučinku. Mnozí dobrovolníci pocházejí z aktivit, které společenství vykonává, a proto mohou být skvělými konzultanty, jelikož dokážou poskytnout jak potřebné doporučení, tak empatii.
Knihy pomáhají!
Nejsou jenom skvělým dárkem, ale také nositelem vzdělání, osobního rozvoje a kvalitní zábavy. A právě tyto tři věci jsou stále velmi důležité pro dobrovolníky a pracovníky v neziskovém sektoru. Témata zdraví, péče nebo rozvoje dětí vyžadují pečlivý pedagogický a psychologický přístup a k tomu potřebují být i ti, kteří pomáhají správně opečováváni. Knihy mohou také sloužit dětem i dobrovolníkům jako zdroj inspirace a úlevy od bolesti (nejen fyzické). Právě proto nakladatelství během roku 2025 pod hlavičkou Giving Tuesday rozdalo poukazy v celkově hodnotě 300 tisíc korun organizacím, které si mohou následně vybrat potřebné odborné publikace či naplnit knihovničky pohádkami.

Dobročinná knižní aukce s Dobrobot.cz přinesla přes 100 tisíc dětem.
Nejmilejší překvapení připravilo nakladatelství Albatros Media, když na svých sociálních sítích oznámilo spuštění první dobročinné knižní aukce. Knižní aukce byla odstartována právě na Giving Tuesday a trvala čtrnáct dní. V aukci mohli lidé najít krásné knižní balíčky s unikátními dárky a prim mezi všemi dražbami hrála nádherná kolekce Harryho Pottera, populární kolekce Krimi a věčná klasika Foglarovek. Výtěžek z aukce směřoval za vybranými partnerskými organizacemi (MVS, Léčivkou a Domem pro Julii). Aukce byla podpořena také barterem na Seznam.cz a dárky do ní věnovaly celebrity, autoři, kavárny i spolky.
Slavnostní zakončení aukce proběhlo na vánočním večírku Albatros media, kam byli pozváni také zástupci podpořených organizací, aby si dar osobně převzali a předali svou radost/ své díky přítomným zaměstnancům společnosti.
Jak to dopadlo?
Knižní aukce na podporu dětí spuštění 3.12.2024 konec 19.12.2024 aukcí v kolekci 9 návštěvnost 2137 zobrazení 5654 aktivní uživatelé 814 počet zobrazení na aktivního součet nejvyšších příhozů 79 664.
Výslednou částku dorovnala finančním darem také AM a celkový úspěch aukce je tedy 100 000 Kč. Všechny finance putovaly přímo na účet organizací a jsou podloženy darovací smlouvou.
Na sociálních sítích to žilo!
Giving Tuesday má mimo jiné za cíl také snahu informovat a inspirovat. Toho se tým Albatros Media držel také a marketingové, PR a HR oddělení tvořilo nejen mnoho grafických materiálů, letáků pro zaměstnance ale také příspěvků na sociální sítě. Knižní aukce se stala hlavním produktem letošního ročníku, logo Giving Tuesday a především jeho myšlenku jste mohli vidět na všech dostupných sítích AM. Do aktivit se zapojili také autoři a knižní influenceři - mimo jiné třeba Bára z Neplecha ukončena podpořila na svých sítích Giving Tuesday a přispěla svým workshopem do knižní kolekce Harryho Pottera.
Závěrem
Giving Tuesday 2024 byl další vlaštovkou a ukázkou toho, co vše mohou zaměstnanci dokázat, když se nadchnou pro dobrou věc. V následujících letech chce nakladatelství Albatros Media navazovat a rozšiřovat příklady dobré praxe.
