Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Jak mohou neziskové organizace posílat lepší e-maily

17. 3. 2023

Maximalizujte svůj dopad pomocí digitálního marketingu, který využívá data a umělou inteligenci, aby pomohl podpořit hlubší spojení s lidmi. Článek vznikl na základě spolupráce globálního týmu Giving Tuesday Data Commons se společností Mailchimp.

Jako marketingový manažer v neziskové organizace toho o své komunitě pravděpodobně víte hodně. Dokážete přesně definovat, na jakých problémech nebo kauzách jim nejvíce záleží. Možná také sledujete, jaké akce rádi navštěvují. A pravděpodobně znáte alespoň některé z nich jménem a počítáte je mezi své stálé příznivce a podporovatele, protože pracují společně s vaší organizací na naplnění jejího poslání. Ale... viděli jste jejich e-mailové schránky?

Ať už se snažíte udržovat kontakt s odběrateli, váš digitální marketing se pravděpodobně musí prokousat určitým šumem. Bez ohledu na to, jak dobře znáte své publikum, může existovat prostor pro optimalizaci e-mailového marketingu, který pomůže zvýšit počet otevření, kliknutí a dokonce i darů - to vše díky zvládnutí několika základních osvědčených postupů.

Ve společnosti Mailchimp mají velký přehled o tom, co znamenají "osvědčené postupy". Více než 12 milionů uživatelů Mailchimpu jim svěřuje svůj digitální marketing a oni na oplátku neustále pracují na tom, aby jim pomohli co nejlépe jejich úsilí zjednodušit. Například funkce Content Optimizer (dostupná uživatelům s tarifem Standard nebo Premium) navrhuje způsoby, jak zlepšit obsah kampaně, a to tak, že porovnává váš e-mail s miliony nejúspěšnějších kampaní - nabízí návrhy založené na datech, které vycházejí z odvětví a záměru odeslání e-mailu.

Na individuální úrovni pomáhá tato technologie spoustě zákazníků Mailchimpu každý den posílat ty nejlepší e-maily. Také je známo několik přímých a praktických poznatků, které mohou pomoci všem marketérům - a v tomto případě konkrétně marketérům neziskových organizací - dosáhnout lepších výsledků. Zde se s vámi podělíme o tři zásady, které vám mohou pomoci posílat lepší e-maily. Přečtěte si konkrétní návod, jak je implementovat do vašich nadcházejících kampaní.

1.) Když děkujete nebo žádáte o podporu, vyjadřujte se jednoduše.

Když žádáte o příspěvek nebo děkujete předplatiteli za jeho příspěvek, příliš nad tím nepřemýšlejte. Podle průzkumu měly nejúspěšnější kampaně pro dárcovské i děkovné e-maily přinejmenším jednu společnou vlastnost: čitelnost. Upravit text tak, aby byl co nejvíce čitelný, vám pomůže zajistit, že vaše publikum zprávu snadno a rychle přečte.

Začněte tím, že zkrátíte věty a zaměříte se na jednoduchý jazyk, abyste svou myšlenku sdělili co nejmenším počtem slov. Používejte jednoduchou strukturu vět a uspořádejte věty tak, aby podmět byl před slovesem. Volba slov s menším počtem slabik může také usnadnit čtení. 

Pokud toho máte stále hodně na srdci, zkuste rozdělit odstavce na kratší a stravitelnější části a zvažte, kde byste mohli obsah usnadnit pomocí seznamů s odrážkami.

2.) Vytvářejte výstižné titulky a konzistentní výzvy k akci

Pokud umíte počítat do osmi, jste již na cestě k optimalizovaným titulkům e-mailů. To proto, že bez ohledu na záměr měly nejlepší kampaně titulky kratší než 8 slov

Co se ale stane, když si je vaši odběratelé přečtou? Při přidávání "call to action" je pokyn jednoduchý: Každá kampaň by měla obsahovat alespoň jednu CTA

Ať už žádáte o dary, vedete příjemce ke kliknutí na webové stránky nebo je vyzýváte, aby sdíleli vaši zprávu s přítelem, každý otevřený e-mail je příležitostí k hlubšímu zapojení. Špičkové e-maily (bez ohledu na jejich záměr) mají ty nejlepší výsledky, pokud obsahují CTA. Když píšete ten svůj, udržujte ho v rozmezí 5 až 7 slov a snažte se být kreativnější než "odeslat" nebo "dozvědět se více". Jak si asi umíte představit, v Mailchimp mají spoustu dalších nápadů, jak napsat silné CTA. Inspirujte se!

3.) U dárcovských e-mailů někdy platí, že více je více.

Možná už víte, že se vyplatí posílat více e-mailů. Další doporučení se týká toho, abyste měli dostatek fotografií a odkazů v každé jednotlivé kampani, alespoň pokud žádáte o dary. 

Při rozdělení podle záměru obsahovaly nejlepší kampaně pro dárce v průměru 5 fotografií, zatímco všechny ostatní úspěšné kampaně měly v průměru kolem 3 obrázků. Čím více odkazů, tím také lépe: Nejlepší dárcovské kampaně obsahovaly v průměru 6 odkazů, zatímco všechny ostatní pouze 3. 

Při přidávání fotografií nezapomeňte dávat pozor na velikost obrázků. Přidejte také alt text: Ten pomáhá zpřístupnit obsah a může také pomoci divákům, kteří mají problémy se stahováním obrázků. Když přidáváte odkazy, nezapomeňte se v následujících dnech a týdnech podívat na reporty o odeslané kampani. Můžete se podívat, které adresy URL přinesly nejvíce kliknutí, a tyto poznatky použít při dalších projektech, ať už pracujete s kouzlem Optimalizátoru obsahu, nebo ne.

Zdroj: