Přejít k hlavnímu obsahu Přejít k hlavnímu menu

Jak komunikovat vaši Giving Tuesday výzvu na sociálních sítích?

11. 11. 2022

Stejně jako hashtagy #GivingTuesday a #GivingTuesdayCZ, sociální sítě jsou klíčovou součástí komunikace štědrého úterý. Social media jsou také jedním z nejlepších způsobů, jak zapojit své dárce a komunitu a sdílet poslání a hodnoty vaší organizace. Projděte si naše tipy, jak můžete komunikovat dobro na sociálních sítích.

Facebook

  1. Osobní přístup je klíčový - Jen osobní příběh může přesvědčit ostatní, aby podpořili druhé.
  2. Udržujte lidi motivované - Zveřejňujte pokroky, sdílejte své plány, info ze zákulisí i malé úspěchy.
  3. Dejte důraz na vizuální stránku - Postujte grafiky v jednotném brandu a fotografie, které nejlépe přiblíží sociální problém dárcům.

 

Instagram

  1. Používejte hashtag #GivingTuesdayCZ - Díky hashtagu najdeme váš příspěvek lehce najdeme a můžeme ho sdílet u nás v InstaStories.
  2. Buďte konzistentní - obsahem i vizuálem - Profil by měl být jednotný nejen tématicky, ale i vizuálně.
  3. Fotka, video nebo galerie více fotek? - Poslední studie ukazuje, že nejlepší engagement dosahují galerie fotografií.

Twitter

  1. Aktualizovaný profil je základ - Mějte aktuální profilovku, bio, odkaz na správný web nebo linktree.
  2. Ideální jazyk tweetu - Tweetujte tak, jak normálně mluvíte. Dárcovství může být složité téma, komunikujte to co nejvíce jednoduše.
  3. Správná délka tweetu - Méně je více. Text o délce méně než 100 znaků má větší šanci na úspěch.

TikTok

  1. Klíčový je materiál na výšku - Pokud máte video na šířku, je zbytečné jej na TikTok nahrávat.
  2. Ideální délka videa - Ideální délka příspěvku je 15 až 20 sekund.
  3. Začátek videa musí “chytnout” - Nejdůležitější část videa musí být řečena v prvních 3 sekundách.

 

LinkedIn

  1. Využijte potenciál vaší sítě - Celkem 53 % uživatelů LinkedIn jsou lidé, kteří již darovali a 60 % se zajímá o dobrovolnictví.
  2. Pravidelná a živá komunikace - Komentujte příspěvky jako organizace, používejte relevantní hashtagy a tagujte ostatní organizace
  3. Podpora od zaměstnanců - Vyzvěte kolegy, ať aktivně sdílí aktuální kampaně na svých profilech.

 

Jak komunikovat dobro? Podívejte se na záznam z naší akce

U příležitosti otevření registrací do Giving Tuesday jsme 1. listopadu v Magenta Experience Center organizovali vzdělávací online akci s podtitulem jak komunikovat dobro. Pokud vás zajímá, jak vaši dobročinnou Giving Tuesday aktivitu uchopit marketingově, můžete se podívat na záznam z eventu. Partnerem akce byla společnost T-Mobile. Na celý záznam se můžete podívat níže.

Co v záznamu uvidíte? 

  • tým Giving Tuesday představí novinky k letošnímu ročníku a nasdílí s vámi tipy, které se osvědčily za sedm let, co zastřešujeme štědré úterý v Česku
  • Adéla Vojáčková z Darujme.cz poradí, jak vést úspěšnou výzvu portálu na Darujme.cz
  • Čestmír Horký, zakladatel Znesnáze21, představí darovací widget GoodyDo
  • Angelika Nevěřilová, zakladatelka Dobré víly dětem, společně s Jacobem Jelenen představí první charitativní projekt stojící na blockchainu. Více najdete také v článku ZDE.

Google certifikovaná trenérka Markéta Ubíková z Meet Cloud vás seznámí s tím, jaké nástroje nabízí Google pro neziskovky